Search This Blog

💟Top 15 European cities that i would love to visit 🌆💟


Kada sam pre par meseci pisala post o destinacijama koje sanjam da posetim (i možete ga čitati OVDE),  videla sam da se ljudima baš dopao, pa sam rešila da nije loša ideja da se povremeno poigram sa ovim delom svog „znanja“. Pre svega ja sam neko koga su od malena jako zanimali svi delovi sveta, u prilog tome ide činjenica da jako brzo učim jezike, da atlas znam napamet (buklvano) i da na instagramu najviše pratim tavel profile. Trenutno nisam u situaciji da putujem, što zbog školarine koja je paprena, što zbog činjenice da moja baka nema nameru da me pusti da idem busom  (kod nje slovi pravilo „ili ideš ’ko gospoda ili ne ideš“) i nema nameru da me pušta samu - da imam 22 godine ali moja baka je prosto žena koja ne prepušta stvari slučaju. Do sada sam bila u svega dve prestonice –naš Beograd  (logično) i što se njega tiče imamo love –hate odnos. Sa jedne strane ja jako volim što imaš toliko šansi tamo (i planiram da negde u budućnosti se možda čak i preselim tamo) a opet sama užurbanost, noćnin život i ostale stvari koje se vezuju za njega su mi no no (ne volim ni seosku sredinu, volim balans), uvek pre Novi Sad. Druga je Valeta, prestonica Malte (koju znam bolje nego Beograd) koju obožavam u svakom deliću nje, primorska prestonica, zidine boje zlata, ma Malta je nešto što uvek rado preporučujem,država iz snova.


Valeta, Malta


Pozdrav moje drage gospođice. What’s up? Kao što sam vam ispirčala u uvodu današnja top lista su (po meni) najlepše prestonice Evrope ili prestonice koje bih ja najradije posetila. Kada sam se spremala za ovaj post, pregledala sam preko 1000 slika što na instagramu, što na pinterestu svih gradova u Evropi i odabrala ovih 15, koje da imam priliku bih najradije posetila. Pe svega ne želim da vas smaram i „držim čas geografije“ već ću samo napomenut zašto bi neki grad bio moj izbor, u principu slike su ono u čemu treba da uživate.
Let’s go😉


🌆15.Helsinki, Finska🌆

Helsinki je glavni a ujedno i najveći grad Finske. Osnovao ga je švedski kralj Gustav Vasa 1550. godine kao trgovačko središte i konkuenciju hanseatskom gradu Revelu (današnjem Talinu). Najviše se obrazovao od 19. do sredine 20.veka i spoj je ruske carske arhitekture, elekticizma i modernih pokreta u arhitekturi 20.veka.



Kada budete pročitali listu shvatićete da sam skoro sve što se vezuje za sever Evrope „pokirla“. Ja imam fascinaciju ledom, ledenim predelima (volim ga u bilo kom svojstvu osim u onom gde ja izađem iz kuće i ubijem se jer sam smotana) a sama Finska asocira me na to.  Helsinki deluje kao dobar spoj raznih pokreta a uz to nije najpopularniji grad Evrope, što mi se posebno dopada.


🌆14. Beč, Austrija🌆

Carski grad. Grad u kome su stvarali ljudi poput Mocarta i Betovena jedno vreme držao je epitet „muzičke prestonice“. Beč se i dan danas smatra jednim od najvećih kulturnih centara. Poznat je po boemstvu, tradicionalnojj kuhinji i mnogobrojnim kafeima, jedna od omiljenih turističkih destinacja mnogih turista.



E ovo je naš „komšiluk“ imala sam prilike par puta da idem ali sam propustila priliku svaki put ne sa namerom već eto nije se dalo. Beč me vezuje za film „Before Sunrise“ i on je jedan od razloga što bih ja posetila ovaj grad i ako on ima divnu kulturu i tradiciju. Mislim da me potajno odbija veliki broj naših gastarbajtera, ja volim kada odem da mogu da osetim duh naroda...ne našeg.



🌆13. Dablin, Irska🌆

Dablin spada u globalne gradove (gradove svetskog značaja). Arhitekturu grada karaterišu  niže zrade ali ima i tornjeva takođe i nekoliko zgrada kojepotiču pre 17.veka. Kažu da je živa kultruna metropola. Istrorijski je bogat grad u kome su tokom godina književnost, pozorište u umetnost igrali veliku ulogu.


Fun fact: Irska slovi za zemlju koja ima najlepše muškarce  (i da bude jasno nisam ja to rekla, već istraživanja mada se mogu složiti). Ali osim toga veoma je vesela, zemlja u kojoj ljudi vole da pevaju, zemlja Sv. Patrika i Oskara Vajlda. Sam Dabiln sa druge strane je lep, ne preterano zanimljiv. Prava lepota Irske je u malim mestima gde se oseti duh naroda.


🌆12.Madrid, Španija🌆

Glavni grad Španije jedna je od najvećih svetkih metropola. Jedan je od najvećih centara španske književnosti, umetnosti a obiluje i mnogobrojnim muzejima.  Jedan je od najvećih sportskih centara. Grad je spoj različitih stilova te se tako u njemu mogu videti građevine  iz doba srednjeg veka i renesanse ali i baroka.


Ljudi se uvek hvataju za Barselonu, međutim nagledala sam se slika prestonice Španije i zaista je prelepa. Ja volim španski duh, njihovu latino krv i zvuke gitare koje nose u sebi ona je jedna od „obaveznih“ destinacija koje želim da posetim.


🌆11.Oslo, Norveška🌆

Oslo je jedan od gradova sa najvišim kvalitetom života u celom svetu ujedno i jedan od najskupljih gradova za život.  Osnovao ga je kralj Harald III oko 1989.godine.  Kasnije je stradao u požaru godine 1624. Dansko –norveški kralj Kristijan IV ga je obnovio i dao mu naziv Kristijanija, 1925.godine vratio je svoj stari naziv.



Rekoh već malopre a i to mišljenje imam odavno da moram da biram jedan deo Evrope da posećujem, Skandinavija bi bila moj izbor. Ja volim životni stil severnjaka  i ako nisam preterano impresionirana hladnoćom. Oslo mi oduvek deluje kao miran grad a ja volim taj mir koji se osećaj kada kročiš u neko mesto.



🌆10. Kopenhagen, Danska🌆

Kopenhagen je najveći grad Danske ujedno i najveći grad Skandinavije. Prestonica je postao u 15. veku zamenivši tadašnju prestonicu Ralidelu. Karateriše ga pravi „Skandivnavski duh“ (jednostavne zgrade u razbim bojama, gotske crkve, itd.). Poseduje jednu od njavećih i najstarijih pešačkih zona u svetu.


Danska i ja imamo jednu jaku vezu i ako nikada nisam bila tamo–sve što je došlo iz te zemlje se  meni dopalo (a ja lično smatram da su najlepši muškarci došli iz ove zemlje, ali to je manje bitna informacija). Za celokupnu državu (od sve tri Skandivnavske kraljvenine ova mi je omiljena) imam „soft spot“ . Osim toga Hans Kristijan Andersen je morao da bude inspirisan okruženjem da bi stvorio sve te prelepe bajke.


🌆9. Moskva, Rusija🌆

Moskva je glavni ujedno i najveći grad Rusije. Postaje prestonica od druge polovine 15.veka i poznata je po svojoj dugoj istoriji i tradiciji. I ako su je karaterisale mnogobrojne pravosalvne crkve, za vreme Staljina dolazi do modernizacije grada. Najpoznatija je po Kremelju koji je njastarije jezgro grada i ispred kojeg se nalazi Lenjinov mauzolej.


Mnogi ljudi posebno ljudi sa naših prostora nalaze „majku“ kao najlepšu zemlju u Evropi. Međutim važi nepisano pravilo „da onaj kojeg fascinira sever ili zapad obično nije usko vezan za istok“ možda je do toga. Moskva je uvek bila prepla još od malena kada sam gledala slike ovog grada, međutim ja sam uvek više volela Sankt Petesburg a zašto ne znam. Moskva je divna to stoji međutim nije moj prvi izbor (čak kada govorim o državama a ne o gradovima striktno, uvek bi pre posetila i Irsku i Dansku nego Rusiju) uprkos tome nalazim da je prelepa istorija koju ima ovaj grad i da mi se pruži prilika rado bih išla.


🌆8. Pariz, Francuska🌆

Pariz se smatra jednim od najznačajnijih svetskih gradova. Sedište je UNESKO-a i OECD-a.  Obiluje turističkim atrakcijama a sa 2 miliona dugom istorijom  bilo je sedište značajnih istorijskih događaja i prestonica umetnika.  Smatra se najposećenijom turističkom destinacijom.


Neki kažu "grad ljubavi" drugi kažu "grad svetlosti" ja spadam u ove druge. Ako treba da budem iskrena, nema diskusije da je Pariz možda i najlepši grad Evrope. Pariz je ujedno bio moja prva destinacija iz snova –ikada još od kada sam ga kao četvorogdišnja devojčica gledala sa slika koje je  mama uslikala kada je tamo boravila na razmeni učenika (bila je gost nekoj Žaklin po imenu su ih povezali, tako kaže baba iz onog što se seća, jer mi se mama zvala Žaklina inače). Međutim tokom godina je postao isuviše popularan za moj ukus, ako bih dobila priliku da idem mislim da bih najviše išla zbog Luvra. Ajfelova kula me ne zanima toliko, hoću Renoara da vidim uživo, da prođem ulicama koje je on slikao, uh vi ne znate koliko ja volim njegove slike –moj omiljeni slikar svih vremena. Ali stoji to da danas Pariz ljudi na žalost doživljavaju kao prestonicu mode nekako stavljajući njegov istorijski značaj na stranu, nekada sam obožavala Koko Šanel usled tolikog korišćenja njenog imena kod primitivaca više ne volim da čujem za nju, to se zove“internet mi je uništio doživljaj“ dragi moji.




🌆7.London, Ujedinjeno Kraljevstvo🌆

London se samtra jendim od najvažnijih gradova na svetu a nakon Njujorka i najvažnijeg finanjskog centra  na planeti. Nosi titulu svetske kulturne prestonice a ujeno je i najprometniji  vazdušni centar na svetu (sa čak 6 aerodoma). Londonski metro je najstariji tip podzemne železnice na svetu. London karakteriše i bogta istorija  i u njemu se nalaze brojni kutlurno –istorijski spomenici od kojih je 4 na listi svetske baštine Uneska: Londonski tauer, Kraljevska botanička bašta Kju, Vestminsterska plata u okviru koje je i Vestminsterska opatija, i Crkva svete Margarite.


Dugo, dugo vremena, London je bio moj omiljeni grad svih vremena. A onda mu se desilo isto što se desilo Parizu. Ja sam nekako uvek umela da...u nedostatku bolje reči „predvidim“ određene „trendove“ u vreme kada je meni London bio fasinacija drugi su se lepili za Njujork, odjenom svaka druga osoba sanja o Londonu a kada svaka druga osoba sanja o Londonu o čemu sanja Sara –o nečemu što niije London. Smatram da je najlepši grad (barem sa slika) u čitavoj Britaniji Edinbrug ali to ne umanjuje moju fascinaciju Londonom barem ne Vestminsterom i divnim mostovima na Temzi. I interesantno je da većina stvari koje ima da se kupe sa motivima –od svezaka do slika... za koje se ja hvatam su uvek one sa motivima upravo Londona eto deo ljubavi je ostao. Ono što bi verovatno meni stvaralo problem je vreme, strašno mrzim kišu i vlagu.


🌆6. Amsterdam, Holandija🌆

Amsterdam je osnovan krajem 12.veka kao malo ribarsko mesto. Oblik  grada je definisan kružnim vodenim kanalima. Jedan je od kulturnih centara Evrope i važi za jedan od najslobodnijih gradova na svetu.


Definitivno jedna do top desitinacije koje moram da posetim. Nisi video Evropu ako ne odeš u Amsterdam, gad koji već sa slika prenosi duh zapada Evrope (a zapad je divan), grad koji ima kombinaciju kulture i modernog doba, sve što sam ikada čula o njemu deluje kao da je grad koji bih obožavala, osim jedne male stvari –imam čudnu jezu od lala još od malena.


🌆5. Stokholm, Švetska🌆

Mnogo pre nego što će postati ono što je danas Stokholm se prvobitno razvijao kao luka za izvoz gvozdene rude iz rudnika i zahvaljujći tome postao je značajno sedište trgovine. Grad je poznat po očuvanom starom jezgru ali i brojnm zelenim zonama  grada. Sedište je savremene arhitekture.


Volim Stokholm još od kada sam ga prvi put videla na slikama iz neke knjige sa gradovima koju sam imala kao dete. Germanska arhitektura je (kao što vidite) nešto što mene generalno privlači i volim severnjačke gradove baš zbog toga. Stokholm mi je omiljeni posebno jer je nekako najbolje spoio moderno doba, kulturu u tradicju od svih gradova u Skandvniaviji barem kada govorim o monarhijama.


🌆4. Talin, Estonija🌆

Sam nastanak Talina vezuje se za  kraj I mileniuma. Godine 1918. prvi put postaje pestonica nakon osamostaljivanje Estonije. Poznat je po dobro očuvanom starom gradu koji je danas na spisku kuturne baštine Uneska.


Pre svega ja jako volim manje poznate delove. Kažu da su najlepše stvari one za koje ne zna mnogo ljudi. Sama sam iskusila kada sam bila na Malti koliki je to luksuz kada vidiš mesto o kome znaš da je strano mnogim. Samim tim jednom sam naišla na članak o potcenjenim gradovima Evrope, videla sliku prestonice Estonije  istog trena se zljubila. Kako su dugo bili deo SSR-a imaju uticaj ruske kulture a opet smešteni su na severu Evrope (Baltička država) pa imaju uticaj njihove kulutre. Negde između svega toga je i jedan od najlepših jezika koje sam ikada slušala (preporuka film „Tangerines“ odličan film na njihovm jeziku). Definitivno dream destination.


🌆3.Lisabon, Portugalija🌆

Lisabon kao glavni grad posotji od 1255 godine.  Grad obiluje građevinama svih stilova a većina njih je nastala nakon zemljotresa 1755.godine. Staro jezgro je pod zaštitom Uneska kao svetska baština.


Ovo je skorašnje otkriće. Nekako kad pomisliš na jug pomisliš na Španiju a onda sednem i već od prve slike „padnem u nesvest“ koliko je ovaj grad lep. Ma magičan je prelep samo pogledajte slike. Uz to je uvek toplo, portugalski ne volim mnogo (italijanski da, španski da ovaj mi deluje čudno) ali mi ne smeta da ga slušam.



🌆2. Rim, Italija🌆

Rim se smatra drugom najstarijom prestonicom na svetu (iza Atine, Grčke prestonice). Kolevka je zapadne civilizacije i  i gad koji je sa namerom građen za prestonicu.  Obiluje zamenitostima iz različitih perioda istorije domovina je jedinog Evropskog svetskog čuda (Rimski koloseum).  Poznad je pod nazvima „Večni grad“ , „Grad sveta“, „Grad sedam brežuljaka“...



Ne volim kliše stvari ali Rim je poseban. Pariz, London, Beč, Mosvka kombinuju istoriju i moderno doba. Rim kombinuje antiku, istoriju i moderno doba. Zato je od svih „kliše“ destinacija „Večni grad“ moj omiljeni grad. Italija je zemlja hedonizma (a ja sam težak hedonista), Italija je zemlja koja ima apsolutno sve od divnog jezika do hrane i muzike, preko kulture i istorije. Imala sam prilike da dobijem neki magazin koji je ceo posvećen Rimu i dan danas gledam ga sa takvim divljenjem jer je zaista magičan grad.

🌆1.Rejkjavik, Island🌆

Rejkjavik osnovao je vikingški starosedeoc Ingolfur Aranson 874.godine i njegovo ime u prevodu znači „dimni zaliv" zbog gejzira koji su bili u neposlednoj blizini grada. Status grada dobija 1786.godine. Karakterišu  ga mnoge fontane  i stilizovana jezera a velika atrakcija je i „plava laguna“ 50km od glavnog grada.

 

Island je san koji očajnički želim da ostvarim. Island sam otkrila kada su mi uveli internet prvi put. Sedela sam i satima guglala kako koje mesto izgleda. Jedan pogled na Rejkjavik i ja sam ostala zaljubljena u zemlju leda. Zemlja polarnih noći, zemlja u kojoj je leti svetlo tokom noći a zimi se i danju vide zvezde. Zemlja severne svetlosti, mesto o kome sanjam a njegova prestonica nije izuzetak.



To je sve za ovaj post. Odabrala sam ono što mi se zaista najviše sviđalo. Primetili ste da nema Blakanskih država, a razlog je što je meni najlepši grad na Balkanu Istanbul a on nije prestonica Turske. Ako bih birala u koji želim da odem onda bih veovatno išla u Atinu zbog velike ljubavi prema mitologiji. Kako vam se dopalo? Koja mesta vi volite? Sve što vam je na umu pišite mi dole.

Hvala na čitanju,
With love, S.

7 коментара:

  1. Baš kao i prethodni post o svetskim destinacijama, ovaj mi se takođe veoma dopao, baš sam uživala!:))) Iskreno, poprilično me i rastužio...ja sam od onih ljudi koji bi voleli sve da vide, proputuju svet, uglavnom me većina destinacija (izuzev Indije) privlači na različite načine, tako da oduvek sanjarim da ih doživim neposredno, iz prve ruke, iako znam da to neće biti baš ono što zamišljam svih ovih godina kroz čitanje i upoznavanje njihove istorije.
    Moj tata je turizmolog, tako da celoga života slušam o svemu tome, mada sama nikad nisam imala sklonost ga bavljenju istom oblašću. Zahvaljujući interesovanju za istoriju i kulturu, kroz besomučno čitanje svega što mi padne šaka, upoznala sam nekoliko gradova koji su bili i ostali moja velika želja. Ipak, pomirila sam se s tim da ću najverovatnije ostati "misleni putnik", no dobro.
    Od prestonica Evrope, bila sam samo u tri - Beograd, Podgorica i Atina. U Beogradu sam živela skoro šest godina i, nažalost, nisam uspela da se izborim za šansu ostanem tamo. Obožavam taj grad, koji je vrlo neujednačen - siv, aljkav, bučan i pun gužve, a opet sa nekom posebnom dušom i jedinstvenošću koja osvaja. U Podgoricu smo stalno svraćali u povratku sa mora, dok sam bila dete. Atinu sam posetila na ekskurziji u srednjoj školi, pre tačno trinaest godina, u vreme Olimpijskih igara. Posebno pamtim veličanstveni pogled sa Akropolja na beli grad svuda oko mene, kao i boemsku četvrt Plaka i tradicionalnu smenu straže na trgu Sintagma.

    Što se želja tiče, moj najveći životni sam je da posetim Pariz.
    Zatim, volela bih da vidim Prag (posle Pariza i Venecije, koja doduše nije prestonica, moj omiljeni evropski grad), Beč (obožavam njihovu kulturu i istoriju XIX veka, mada kao i ti gajim odbojnost prema gastarbajterskoj koloniji), Moskvu (tata je bio i sudeći po fotkama, zaista je božanstven grad), Istanbul (računa se, jer je pola-pola, u Evropi i Aziji), Rim (obožavam Italiju i žao mi je što nije bilo novca da u trećem razredu Gimnazije idem na ekskurziju), Berlin (čista avangarda!) i Lisabon.
    Skandinavija mi je lepa, ali ne privlači me nešto preterano. U Malmeu imam ujaka, pa bih možda Švedsku najpre volela da posetim.
    London nikada nisam želela da vidim, mada se ne bih žalila, jednostavno nisam luda za Engleskom, ja sam ti frankofil. Irsku nešto više gotivim, a muškarci su im definitivno prezgodni.
    Kao i ti, ne podnosim pomodarstvo. Pariz je za mene grad svetlosti i umetnosti, pa mi je žao što ga većina poistovećuje sa modom i Ajfelovim tornjem, kao da ne postoji ništa drugo.
    Volela bih da posetim Amsterdam, deluje mi interesantno.
    Iz ostalih evropskih zemalja, uglavnom me više privlače gradovi koji nisu prestonice.
    E, da, Sarajevo bih želela da vidim, mnogo.

    P.S. Ranije sam ti skretala pažnju, pisac se zvao Hans Kristijan AndersEn (nije Anderson).
    Inače, odličan tekst!:)))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti mnogo Isidora :)
      Ja te u poptunosti razumem, ja se često bacim u bedak što ne mogu da idem i posetim sve što sam želela, ali sam večiti optimista pa se uvek nadam "biće jednog dana" :)
      Ja sam ljubav ka izčavanju sveta dobila od bake ona je dobar deo zemlje proputovala i uzduž i popreko sama pa me je oduvek fascviniralo :)
      Jao moja ekskurzija je išla u Solun a meni to nije bilo zanimljivo pa sam je propustila a propustila sam i Beč jer zbog lekova nisam imala kondiciju uplatila sam celu a morala da odustanem jer je bilo jasno da ja neću moći zbog toga što sam slaba :)
      Ja jako volim kulturu ali Prag mi nikada nije bio privlačan, možda zbog slabog znanje o slovenskoj kulturi ili što baba kaže da nema lepo sa česima zato mi i Budimpešta nije privlačna (baka je imala i loše iskustvo sa mađarima) :) Istanbul bih stavila da im glani grad nije Ankara ovako otpada inače konkretno gradovi Evrope definitivno jedna od najvećih želja :)
      Ja volim Englesku, ja volim njihovu tradiciju i duh nekako oni su uprkos modernizaciji idalje prava kraljevina sa svim počastima koje iduuz nju posebno London tauer (zamisli samo da šetaš tamo gde je Ana Bolen napravila sovje psoeldnje korake), što se Nemačke tiče nikada nisam imala neku posebnu želju da je vidim, baka kaže da je Hmaburg lep pa kao možda to :)
      Pariz je na žalost danas za većinu postao grad mode i Ajfelovog tornja a on je toliko više od toga i strašno me nervira li šta da se radi :)
      Jao grozna navika stovrena godinama izmenila sam odmah čim sam videla komentar hvala na ispravci :)

      Избриши
  2. Svi ovi gradovi zvuče odlično i iskreno koristim svaku priliku da otputujem bilo gdje. U mojih top pet gradova su svakako London (i želja da živim tamo, što da ne :D), Pariz (bila sam ali na dva dana, što nije ni izbliza dovoljno da se nešto vidi), Moskva (oduvijek imam veliku ljubav prema ruskom jeziku i kulturi), Dablin i bilo koji grad Skandinavije. Van Evrope, tu su svakako Njujork, Los Anđeles, Čikago, Majami....itd. itd.
    Zapravo, želim da posjetim bilo koje mjesto u kojem nisam bila, pa makar on bio i malo selo u nekom zabačenom dijelu bilo koje zemlje :D.
    Prošle godine sam svečano odlučila da putujem više, pa sam sa liste 'otkačila' Budimpeštu i Zagreb (u njemu sam bila više puta i oduševljava me uvije i iznova), a ove godine su na redu Prag, Bratislava, Ajdhoven i neko mjesto u Alpima u Austriji. Ne znam kako to vremenski i novčano postići, ali potrudiću se :D.
    Inače, i ja sam jedna od onih što se rastuže kad shvate da neće vidjeti 99% ove prelijepe planete. Ali šta da se radi :)

    Puno pozdrava :)
    Marina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno :)
      Treba iskoristiti svaku priliku, ja sam kao srednjoškolka imala novac i šanse da putujem na žalost moja leukemija i lekovi su me sprečili da idem :) LA mi je od skoro postao veliki san posebno stari deo Holivuda :)
      I slažem se svako mesto ima neku svoju čar i može da se oseti duh ljudi bilo da je metropola ili seoce kod nas :)
      Ako iskoristi svaku priliku koju ti život daje, isuviše je kratak da ne iskoristiš uživaj u svakom putovanju :)
      Hvala tebi na divnom komentaru :)

      Избриши
  3. Odličan tekst, potpuno osvežava. Slažem se sa izborom gradova. :)

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Омогућава Blogger.

Wikipedia

Резултати претраге

Translate

Ознаке

007 1 10 10 things i hate about you 100 posta 2 2015 2016 21 gram 21 grams 7 of 7 9/11 a clash of kings a life as we know it A Storm of Swords a streetcar named desire actors actresses all about eve allied american gods american history x american hustle american sniper amy adams angelina jolie april arrow art aura balkan blogger beauty bed bed time before before sunrise before sunset benicio del toro benisio del toro birdman birthday biutiful black swan blistav um blog blog blogorodjendan blogger blogspot blue valentine book books brad pitt bradley cooper bts callenge captain america casino royale cate blanchett challenge chris hemsworth chrismas christian bale Christian Grey christmas christoph waltz cinderella clive owen closer coffee coldplay column common girl conversation crazy heart crime critic dancing with the stars daniel craig david o russell dead poet society disney divergent diy dog downton abbey dracula the silence of the horror picture show emma stone essence f.f facts fantazija fashion favorites february fifty shades of grey film filmovi food from filmography fun game of thornes danncing with the stars game of thrones george r r martin girly gladiator glista glumci golden age golden rose gordost i predrasuda got hair halloween hannibal hero holiday horror hot house of cards hulk hunger igra prestola igre prestola inglorious bastards inside llewyn davis iron man jaime lannister james bond jane eyre january javier bardem Jennifer Lawrence jeremy renner johnny depp jon snow Josh Hutcherson julia roberts july june kate winslet katniss keanu reevs kritika la la land ladies Lady Chatterley's lover leonardo dicaprio leto letters to juliette life limitless lipsck loreal lost in translation lotion lipstick rimmel love love actually love rosie ludo srce m.l madn men magic mike make up malta maltese march mariah carey marley marlon brando maroon 5 marvel may maybelline me me movieis me time memories meryl streep michael buble michale fasbender mlata models mona lisa smile monica belucc movie movie blog movie blogger movie review movies music muzika my own private idaho nails naomi vatts never forget new year new york Nicholas Sparks nivea no north country once upon a time oscars outlander peeta pet play list post priča pride and prejudice prohujalo sa vihorom ps i love you queen questions ramsay bloton random real red review revolutionary road rimmel rip river phoenix robert de niro rock romance ryan gossling s. chat san francisko scandal school sean penn september serbia serbian blogger serije Shailene Woodley shelock holmes single sister snow soaf son pen song of ice and fire songs spectre story story time stuff summer summer book tag summer tag superhero tag team lannister the walking dead the age of adaline the avengers the best of me the borgias the crown the danish girl the hunger games the incredible hulk the ring the shining the walking dead the walkking dead Theo James this is us thor time titanic tom hansk tom hardy top lista top10 travel tv tv show uk valentine's day vanity case victoria vikings vrad pitt vrati se zone vs warrior wham winter world x men young victoria zona zamfirova 2

Sponsor